Bagaimana Rasanya Jadi Korban Pencurian Pecah Kaca Mobil?

Foto apakah ini? 😬 Sepulang dari kantor semalam, saya merasa lapar dan ingin membeli makanan di warung tenda yang letaknya di pinggi...




Foto apakah ini? 😬

Sepulang dari kantor semalam, saya merasa lapar dan ingin membeli makanan di warung tenda yang letaknya di pinggir jalan raya Hasyim Ashari, Cipondoh, tak jauh dari komplek rumah saya.

Setelah merapatkan mobil di depan warung tenda tersebut, saya turun dan memesan makanan yang rencananya akan saya bawa pulang untuk makan di rumah.

 “Terus… nasinya uduk ya, Mas,” ujar saya kepada si penjual sebelum akhirnya terdengar alarm yang ternyata datang dari mobil (kantor) saya yang letaknya hanya sekitar 1-2 meter di depan warung tenda itu.

Saya langsung menghampiri mobil untuk melihat apa yang terjadi.
Nah, gambar di atas itulah jawabannya.

Kaca mobil samping kanan depan (di)pecah(in)!

Lemes.
Pokoknya saya merasa nggak ganteng banget saat itu. Semakin lemes ketika saya melihat tas berisi laptop kantor sudah tidak ada di dalam mobil. Wah, bakal jadi masalah, deh, ini. 😑

Saya masuk kembali ke warung tenda, dan menceritakan kesedihan ini ke si penjual lele -saking udah nggak punya temen curhat dan dekat yang bisa diajak komitmen kayaknya sih ini.

Seketika, orang-orang ingin melihat keadaan mobil, dan mengelilingi saya untuk mendengarkan kisah saya. Saya dikerubuti. Berasa kayak Verrel Bramasta.

“Sabar ya, Pak”
“Tetap semangat, Pak”
Ujar mereka, memberi dukungan untuk saya.

Yah, padahal udah berasa Verrel Bramasta. Tapi gara-gara dipanggil ‘Pak’ jadi berasa Jeremy Thomas.

 ***

 Nggak lagi-lagi deh ninggalin barang berharga di mobil. Semoga bisa jadi pelajaran untuk kita semua, ya.

*Kok untuk kita semua?
*Ya kan #RifaAdalahKita

You Might Also Like

20 komentar

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    ReplyDelete
  2. Stress when used as a term in vocabulary does not seem dangerous but when we take into account the long term consequences of ‘stress’ you can see it takes a toll on your mental health and overall well-being. Gurgaon escorts have done a great deal in not only entertaining guests who come to this city but also in taking the stress factor out of their daily life. Escorts in Gurgaon

    ReplyDelete
  3. My escort service is memorable and gorgeous. I perform your hearty longing with filled of obsession, because all men necessities a content enjoyment.
    Female Bangalore Escorts

    ReplyDelete
  4. When you are seeking ways to solve your personal concerns, the maybe you would think of having the best nature of fun. In this case, female escorts of Mumbai may be very helpful for you. 
    Mumbai Escorts Service

    ReplyDelete
  5. Hi I am MUSHKAN.Providing Escort service in Bangalore grant Bangalore Escort service with Indian girls. Escort Service in Bangalore with female escorts, Independent escorts and Russian escorts on top importance
    Independent Bangalore Escorts

    ReplyDelete
  6. The Mumbai escorts are really awesome in each and every field of escort service. The beautiful and amazing escort girls in Mumbai
    Mumbai Escorts

    ReplyDelete
  7. These escort ladies or girls can aid convalesce mentally. People know that, these escort girls always give their best shot in order to fulfill their client’s requirement.
    Powai Escorts Service
    Andheri Escorts Service
    vashi Escorts Service
    Bandra Escorts Service

    ReplyDelete
  8. Many gorgeous ladies come and join this industry, for their pocket money, but as the industry is prospering in a big way, people are willing to take this as the livelihood. To be one of the VIP Thane Escorts, you have to concentrate only on one thing, and that is the customers’ satisfaction.
    Thane Escorts Service
    Juhu Escorts Service
    Chembur Escorts Service
    Andheri Escorts

    ReplyDelete
  9. Our High-class Escorts service in vashi is the most convenient and most friendly service on the world, and no other escorts agency goes to the same level that we go to make sure great stages of client service.
    Vashi Escorts
    Thane Escorts
    Juhu Escorts
    Powai Escorts
    Mumbai Escorts

    ReplyDelete
  10. I am enchanting like model and amazing like lovely attendant. I am drawing in and polarizing. I am respected for my stunning body structure that I normally kept up with yoga, rec center and work out. I am actually honored with hot qualities to draw in any person who runs over me.
    Call Girls Goa
    Call Girls in Goa

    ReplyDelete
  11. You can be continually certain that we set up the redesigned data that can provide you a possibility to pick a rightful young lady as your assistant
    Mumbai Escorts
    Escorts In Mumbai
    Call Girls in Mumbai

    ReplyDelete
  12. Sexy body and good-looking personalities of Riya Dubey will make you think naughty and vulgar. These girls have each single thing in their character that all men in this world have ever appreciated for. They possess perfect body – total toned up and seductively curved.
    Powai Escorts
    Andheri Escorts
    vashi Escorts
    Bandra Escorts
    Dadar Escorts

    ReplyDelete
  13. Most gorgeous Girls come and join this Business, for their pocket money, but as the Company is prospering in a big way, people are willing to take this as the livelihood. To be one of the VIP Escorts, you have to concentrate only on one thing, and that is the customers’ Enjoyment.
    Thane Escorts
    Juhu Escorts
    Chembur Escorts
    Nerul Escorts

    ReplyDelete
  14. The are associated with many customers. They brought to completion of fun moving out with people. They wholly surround themselves to clients and cuddle them strongly to forget rest of world.
    Ahmedabad Escorts
    Gandhinagar Escorts
    Vadodara Escorts
    Surat Escorts
    Nashik Escorts

    ReplyDelete
  15. All the erotic female adult entertainer of our association has a completely dissimilar move toward behind amalgamation the career of escorting. Physical enjoyment
    Nagpur Escorts
    Jamnagar Escorts

    ReplyDelete
  16. Hi Friends, I am Riya  Sharma, an Independent Escort in Bangalore. Call me on OOOOOOOOOOO and get instant reserving for VIP Escort services in Bangalore
    Escorts Bangalore
    Koramangala Call Girls
    Kr Puram Call Girls
    Call girls BTM Layout Bangalore
    Call girls Electronic City 

    ReplyDelete
  17. Welcome to VIP hifi Model Escorts in Hebbal agency, we are the top charted agency for gentlemen elite hilarity services to provide industry top ranking model Escorts in Hebbal.
    Call Girls Hebbal
    Call Girls Hsr Layout
    Call girls Indiranagar
    Call girls JP Nagar
    Call girls Malleswaram

    ReplyDelete
  18. They will make you annoyed to have more and more of the enjoyment that you seem for in your lone times.
    Call girls Marathahalli
    Call girls MG Road
    Call girls Mysore Road
    Call girls Rajajinagar
    Call girls Whitefield

    ReplyDelete
  19. you can hire self-governing Escorts in Bangalore. These astonishing beauty know what your body stress. Their plea,loveliness, category, and approach are literally without equal.Independent Escorts Bangalore | Escorts Bangalore | Bangalore Escorts | Female Escorts Bangalore

    ReplyDelete

Instagram Rifa